آشنایی با طیف رنگ­ها، همچنین دانستن ویژگی هررنگ به ما کمک می­کند دکوراسیونی شیک­تر و هماهنگ­تر برای خانه­مان انتخاب کنیم. دانستن اینکه کدام رنگ­ها مکمل هم هستند، کدام رنگ­ها را نباید در کنار هم قرار داد یا اصلا چه رنگ­هایی با قرار گرفتن در کنار هم، ترکیب باجلوه­تری از خود نشان می­دهند، به ما در انتخاب فرش و سایر عناصر خانه بیشتر کمک می­کند. در این مقاله قصد داریم به معرفی دو گروه رنگ­های طیف گرم و سرد به کاررفته در فرش ماشینی بپردازیم و تناسب آن­ها با دکوراسیون داخلی خانه را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

با رنگ­های گرم  و کاربرد آن­ها در دکوراسیون خانه بیشتر آشنا شویم

رنگ­های گرم نیز رنگ­هایی از طیف­های قرمز، زرد، نارنجی و یا ترکیبی از این سه رنگ هستند. سایه این رنگ­ها به سمت رنگ­های تیره نزدیک به خنثی می­شوند. روانشناسی رنگ­هایی از طیف گرم، این رنگ­ها را شاد، پرانرژی، گرمابخش،  ایجاد حالت بی­قراری و عدم سکون معرفی می­کند. استفاده از رنگ­های طیف گرم در دکوراسیون خانه، حس گرمابخشی، صمیمیت و هیجان را به فضا داده و فضا را هم کوچکتر از چیزی که هست نشان می­دهند. متداول­ترین رنگ گرم به کاررفته در فرش­های ماشینی، رنگ قرمز بوده که طرفداران خودش را هم دارد. به خصوص، فرش با تم قرمز یا نقوش قرمز رنگ و دارای طرح­های سنتی و اصیل با دکوراسیون کلاسیک هماهنگی بیشتری دارد.

استفاده از رنگ­های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد باعث ایجاد فضایی پرجنب و جوش و پرنشاط در خانه می­شود، اما باید به این نکته هم توجه داشت که استفاده بیش از حد از آن­ها، آن هم، در فضاهای کوچک حس تنش و ناآرامی ایجاد می­کند.

استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون خانه

رنگ قرمز نماد شادی، شور، حساسیت و عشق است. همچنین قرمز، رنگ به کاررفته در بیش از 70 درصد از پرچم­های جهان است.  از نظر روانشناسی، افرادی که به رنگ قرمز علاقه دارند، افرادی پرانرژی، فعال و پرجنب و جوش هستند. رنگ قرمز جزء رنگ­های گرم بوده و مکمل آن رنگ سبز است. حرارت، لقبی است که به رنگ قرمز تعلق دارد. رنگ قرمز، گردش خون را در بدن افزایش داده و باعث جنب و جوش بیش از حد در افراد می­شود پس بهتر است که در اتاق خواب از این رنگ استفاده نشود چراکه ممکن است منجر به بی­خوابی شود.

بهتر این است که رنگ­های گرمی مثل قرمز و نارنجی به عنوان رنگ ثانویه انتخاب شده و در کنار رنگ­های سرد و خنثی مورد استفاده قرار بگیرند، به این ترتیب حالت سردی و بی روحی را نیز از محیط خارج می­کنند.

استفاده از فرش­هایی با تم قرمز و یا طرح و نقش­های قرمز رنگ با مبلمان سفید یا کرمی بسیار روشن باعث زیباتر جلوه دادن به فضا می­شود و آن حس گرمابخشی و صمیمت را هم به محیط می­بخشد. بهتر است که رنگ  قرمز را هیچگاه به تنهایی به کار نبریم. استفاده از آن در کنار رنگ­های سرد، باعث ایجاد تعادل در خانه می­شود. رنگ قرمز به دلیل بالا بردن اشتها، بیشتر در رستوران­ها و فست فودها مورد استفاده قرار می­گیرد.

فرش ماشینی قرمز رنگ و دکوراسیون سنتی

اگر علاقه مند به سبک سنتی یا کلاسیک هستید پس استفاده از فرش ماشینی با تم قرمز یا طرح و نقش قرمز رنگ را در اولویت قرار دهید. در دکوراسیون به سبک کلاسیک یا سنتی شما می­توانید از فرش ماشینی قرمز رنگ در کنار مبلمان و یا پشتی پر نقش و طرح استفاده کنید. به خصوص اگر فضای پذیرایی شما بزرگ باشد این ترکیب باعث ایجاد فضایی بسیار گرم و صمیمی و پر از شورو شوق زندگی می­شود. اما اگر پذیرایی شما کوچک است پیشنهاد ما به شما در کنار فرش قرمز استفاده از رنگ­های روشن یا به اصطلاح سرد و خنثی برای مبلمان، پرده­ها و رنگ دیوار است.

هماهنگ کردن فرش ماشینی با مبلمان سلطنتی و دکوراسیون کلاسیک

فرش ماشینی قرمز رنگ و دکوراسیون مدرن

از ویژگی­های سبک دکوراسیون مدرن نسبت به سنتی، خلوتی و سادگی آن است. در این سبک، از وسایل تزئیناتی ساده استفاده شده و طراحی محیط به سمت نظم و آرامش بیشتر حرکت می­کند. درصورتی که قصد دارید فرش ماشینی با تم قرمز رنگ یا نقش و طرح قرمز را در کنار سبک مدرن به کار ببرید، باید بقیه عناصر خانه یعنی مبلمان و پرده را با رنگ­های خنثی و طرح­های خلوت و ساده انتخاب کنید. به این معنی که، پارچه مبلی ساده و بدون گل و طرح خاصی باشد. پرده­ها ساده یا با طرح­های کم و خلوت و رنگ خنثی یا سرد انتخاب شوند. البته لازم است این را هم بگوییم که، فرش قرمز از عناصر سبک طراحی مدرن نیست و استفاده از آن در طراحی مدرن باعث ایجاد یک سبک تلفیقی خواهد شد.

استفاده از رنگ نارنجی در دکوراسیون خانه

نارنجی از ترکیب رنگ قرمز و زرد بدست می­آید و یکی دیگر از رنگ­های طیف گرم است. نارنجی برگرفته از شعله­های آتش است و مانند رنگ قرمز جزء رنگ­های شاد به شمار می­رود. نارنجی توناژ قرمز را در خود دارد پس همانند رنگ قرمز حس جنب و جوش و گرمابخشی را القا می­کند. به بالا بردن دمای محیط نیز کمک می­کند. این رنگ نیز همانند رنگ قرمز، در کنار رنگ­های سرد و خنثی در محیط خانه می­تواند مورد استفاده قرار گرفته و فضا را از حالت سردی و بی روحی خارج کند.

امروزه فرش­های ماشینی در طرح و رنگ­های جذاب و متنوعی تولید می­شوند و رنگ نارنجی یا پرتقالی یکی از آن­هاست. رنگ نارنجی یا پرتقالی می­تواند در زمینه فرش باشد و یا در رنگ طرح و نقش­های موجود در فرش ماشینی. همانطور که در بالا اشاره کردیم رنگ نارنجی همچون قرمز منعکس­کننده گرما در محیط بوده و دمای محیط را بالا میبرد.

اگر فرش ماشینی نارنجی رنگ را برای دکوراسیون خانه انتخاب کرده­اید، در کنار آن می­توانید از مبلمان به رنگ­های ارغوانی، یشمی، سفید و آبی استفاده کنید. ترکیب این رنگ­ها حس خوبی را در محیط منعکس می­کند. در استفاده از رنگ نارنجی، برای دکوراسیون خانه افراط نکنید؛ چراکه، استفاده بیش از حد از آن احساس بی­خردی و عدم­اطمینان را به شما منتقل می­کند.

طیف­های مختلف رنگ نارنجی در فرش ماشینی

فرش ماشینی هلویی رنگ: رنگی لطیف و روشن است و باعث ایجاد فضایی دلنشین در خانه می­شود. بهتر است با رنگی دیگر ترکیب شود تا حالتی خنثی ایجاد کند.

فرش ماشینی کهربایی رنگ: کهربایی یا عنبری، رنگی جذاب و جدید بوده که می­تواند باعث ایجاد فضایی لوکس در خانه شود.

فرش ماشینی قرمز نارنجی: فرشی قرمز رنگ است که رگه­هایی از رنگ نارنجی را درون خود دارد و یک رنگ کلاسیک است.

استفاده از  فرش ماشینی زرد رنگ در دکوراسیون خانه

رنگ زرد جزء متعادل­ترین رنگ­ها در طیف گرم است. رنگ زرد در طیف­های، زرد روشن، زرد طلایی، زرد کرم، زرد لیمویی و زرد تیره وجود دارد. هرچه از سمت روشنی زرد به سمت تیرگی آن حرکت کنیم گرمایی که از آن ساطع می­شود بیشتر خواهد شد. به این معنی­که، زرد روشن اثر زنندگی در چشم دارد و زرد تیره اثر گرمابخشی بیشتری دارد و به افزایش اشتها کمک می­کند. همچنین، رنگ زرد نشاط­آور است و استفاده از فرش ماشینی با تم زرد باعث ایجاد شور و نشاط در فضای خانه می­شود. فرش ماشینی با تم زرد را می­توان با هر چیدمانی تطبیق داد به ویژه فرش زرد با دکوراسیون رنگ خنثی و رنگ­های تیره­ای مثل رنگ سیاه، به کار می­رود. فرش با تم زرد یا با نقوش زردرنگ هم با رنگ­های تیره و هم با رنگ­های روشنی مثل سفید و طوسی هماهنگ می­شود و جذابیت خاصی به فضا می­بخشد. استفاده از فرش ماشینی زرد رنگ، حس و حالی مدرن به فضای خانه القا می­کند. می­توانید فرش ماشینی زرد رنگ را با مبلمان سفید هماهنگ کنید. همچنین اگر به دنبال ایجاد فضایی شادتر و خاص هستید از صندلی­های رنگارنگ برای میز ناهار خوری و یا در کنار مبلمان استفاده کنید.

می­توان در دکوراسیون اتاق کودک از فرش ماشینی زرد رنگ، استفاده کرد. این رنگ برای اتاق کودک فوق­العاده سرگرم­کننده و شاد است. فرش ماشینی زرد را می­تواند با دیوارهای با رنگ صورتی و یا طوسی هماهنگ کرد. استفاده از بیش از حد از رنگ زرد، همچون رنگ  قرمز برای اتاق خواب توصیه نمی­شود به این دلیل که، رنگ زرد در عین القای گرما و شادی، فضای اتاق را متشنج و عصبی می­کند و ممکن است باعث بی­خوابی شود. پس بهتر است از رنگ زرد در کنار رنگ­های دیگر همچون رنگ صورتی یا طوسی برای دیوارها و یا پرده­هایی با رنگ ملایم­تر در اتاق خواب، همچنین انتخاب یک روتختی با رنگ صورتی ملایم استفاده کرد.

استفاده از رنگ زرد در فضای داخلی آشپزخانه چه برای فرش ماشینی و چه برای رنگ کابینت، صندلی، میز و پرده باعث تحریک اشتها می­شود.

استفاده از رنگ­های طیف سرد در طراحی دکوراسیون و انتخاب فرش ماشینی با رنگ­های سرد

رنگ­های سرد، رنگ­هایی از طیف­های آبی و سبز و گاهی سفید هستند. همچنین، رنگ­های سبز روشن و تیره، بنفش و نیلی رنگ، از سایه­های رنگ­های اصلی بوده و در انتهای طیف سیاه و سفید، به رنگ­های خنثی ختم می­شوند. تازگی و طراوت، آرام بخشی، سکون و امنیت از ویژگی­های رنگ­های سرد هستند. استفاده از رنگ­های طیف سرد در دکوراسیون خانه، اثر مثبتی به فضا داده و فضا را نیز بزرگتر از چیزی که هست نشان می­دهد. استفاده از فرش ماشینی با رنگ­هایی از طیف سرد برای فضاهای کوچک، مناسب است.

استفاده از رنگ­های سردی مانند سبز و آبی فضایی معنوی به همراه آرامش، به محیط می­بخشند. استفاده از این رنگ­ها در خانه، آن هم، بعد از یک روز کاری سخت و پراسترس به رفع خستگی و کاهش تنش و اضطراب کمک می­کند. البته این را هم بگوییم که، استفاده بیش از حد از این رنگ­ها در بلند مدت، باعث ایجاد افسردگی، ترس، رخوت و سستی و تنبلی در افراد خانه شده و به محیط خانه، فضایی سرد و بی روح  می­دهند.

 

استفاده از فرش ماشینی با رنگ­های طیف آبی در دکوراسیون خانه

آبی روشن، آبی آسمانی، آبی لاجوردی(نیلی)، آبی نفتی، آبی کاربنی و آبی سورمه­ای یا آبی تیره، همگی از طیف­های مختلف رنگ آبی هستند.

فرش ماشینی به رنگ آبی فیروزه­ای

آبی فیروزه­ای، رنگی بسیار زیبا و جذاب بوده و نماد آرامش و جوانی است. فرش ماشینی به رنگ آبی فیروزه­ای را می­توان با انواع مبل سلطنتی و راحتی ست کرد. همچنین برای دیده شدن و جلوه بیشتر فرش می­توانید رنگ مبلمان را از رنگ­های متضاد فیروزه­ای انتخاب کنید. استفاده از کوسن با رنگ­های گرم، طلایی، خردلی، زرد، سرخابی، قرمز، نارنجی و زرشکی در کنار فرش ماشینی با رنگ آبی فیروزه­ای بسیار جذاب خواهد بود. استفاده از این رنگ­های گرم در کنار رنگ سرد آبی فیروزه­ای مکمل خوبی خواهد بود. رنگ قهوه­ای و شکلاتی نیز در کنار رنگ فیروزه­ای باعث ایجاد فضایی گرم­تر و صمیمی­تر خواهد شد.

رنگ­های دیگر از طیف سرد مثل آبی، سرمه­ای و حتی سبز برای ست کردن مبلمان در کنار فرش فیروزه­ای به­کار می­روند. استفاده  از رنگ فیروزه­ای و آبی تیره یا سرمه­ای، ترکیب منحصر به فردی را تشکیل می­دهد. البته لازم به یادآوری است که، سعی کنید تا جایی که می­توانید  از رنگ­های سرد به تنهایی و رنگ­های گرم نیز، به تنهایی در دکوراسیون خانه استفاده نکنید. بهتر است برای گرفتن نتیجه­ای بهتر، رنگ­های این دو طیف را در کنار هم، قرار دهید.

استفاده از رنگ­های خنثی مثل کرم، بژ، طوسی، خاکستری و حتی سفید برای مبلمان و یا پرده­ها در کنار فرش ماشینی فیروزه­ای، باعث ایجاد سبکی مدرن شده و فضایی شیک به وجود می­آورد.

سری به فروشگاه فرش آدریان بزنید و از فرش­های متنوع آن دیدن کنید.

فرش ماشینی با رنگ زمینه آبی

رنگ آبی روشن، القا کننده آرامش، سلامتی، لطافت و نرمی است. اگر از رنگ آبی برای مبلمان خود استفاده می­کنید، برای انتخاب فرش، از رنگ­های متضاد استفاده کنید. همین قاعده در مورد فرش آبی و رنگ متضاد برای مبلمان هم، صدق می­کند. در کل، برای بهتر دیده شدن هرکدام، چه فرش آبی رنگ و چه مبلمان آبی، بهتر است از رنگ­های متضادی مثل سرخابی، بنفش، سفید و حتی کوسن­هایی به رنگ قرمز استفاده کنید.

استفاده از رنگ قهوه­ای در کنار آبی ترکیب زیبایی را به وجود می­آورد ضمن اینکه قهوه­ای از خانواده رنگ­های گرم است و در کنار رنگ آبی اعتماد به نفس و آرامش و صمیمیت را در فضا افزایش می­دهد.

می­توانید در کنار فرش ماشینی آبی رنگ، از مبلمان سبز استفاده کنید. رنگ­های سبز و قرمز در کنار آبی نیز، ترکیب­های منحصر به فردی را ایجاد می­کنند.

همانطور که در مورد رنگ فیروزه­ای هم گفتیم، برای رنگ آبی نیز می­توانید از رنگ­های هم­خانواده برای دکوراسیون، استفاده کنید؛ همچون، رنگ آبی تیره یا سورمه­ای و رنگ فیروزه­ای در کنار رنگ آبی. به عنوان مثال می­توانید،  فرش را آبی رنگ، انتخاب کرده و مبلمان را به رنگ سبز یا سورمه­ای تهیه کنید. برای پرده­ها هم، می­توانید از رنگ­های  گرم­تری، استفاده کنید.

غیر از فرش و مبل و پرده که از عناصر اصلی در پذیرایی به حساب می­آیند؛ شما می­توانید از وسایل جانبی مثل چراغ­ها، گلدان، رومیزی، کمد بوفه و مواردی از این قبیل، با رنگ­های متضاد یا مشابه در کنار آن­ها، برای داشتن فضایی جذاب­تر و دلنشین­تر، بهره ببرید.

راه­حل دیگر، استفاده از طیف­های رنگ آبی به صورت کم­رنگ و پررنگ برای دکوراسیون خانه است. به­طور مثال، می­توانید برای فرش ماشینی از رنگ آبی پررنگ و برای مبلمان از آبی روشن یا آبی آسمانی و برای کوسن ها هم، آبی تیره یا سورمه­ای، استفاده کنید. همه چیز بسته به سلیقه خودتان است؛ اما نکته همیشگی ما را به یاد داشته باشید؛ حتما در کنار رنگ­های سرد از یک رنگ گرم استفاده کنید تا فضای خانه حالت سردی و بی روحی به­خود نگیرد.

رنگ­های خنثی یا بی­رنگ، براحتی با هر رنگی ست می­شوند. می­توانید در کنار فرش ماشینی آبی، از رنگ­هایی مثل طوسی یا خاکستری برای مبلمان یا پرده­ها استفاده کنید. سفید، سیاه، خاکستری و طوسی جزء اصلی رنگ­های خنثی هستند که در کنار رنگ­های آبی، قرمز و زرد، خیلی خوب، قرار می­گیرند و ترکیب زیبایی را ایجاد می­کنند. ترکیب رنگ طوسی و آبی، رنگ خاکستری با آبی، سفید و آبی، سیاه و آبی، از جمله ترکیباتی از رنگ­های خنثی هستند که می­توانند برای دکوراسیون خانه مورداستفاده، قرار بگیرند.

  • نکته همیشگی ما را به یاد داشته باشید؛ حتما در کنار رنگ­های سرد از یک رنگ گرم استفاده کنید، تا فضای خانه حالت سردی و بی روحی به خود نگیرد.

 

 

استفاده از فرش ماشینی با طیف­های رنگ سبز

از دیگر رنگ­های طیف سرد، رنگ سبز است که از ترکیب دو رنگ آبی و زرد خلق می­شود. وجود رنگ سبز در زمینه فرش ماشینی، احساس آرامش و امیدواری را، به محیط می­بخشد. رنگ سبز همچون رنگ آبی، باعث تسلط بر اعصاب شده و می­توانیم بگوییم این رنگ، مسکن اعصاب است. انتخاب فرش ماشینی با زمینه سبز، انتخابی عالی برای دعوت طبیعت به خانه است. فرش ماشینی با رنگ زمینه­ای سبز، به­راحتی با رنگ­های دیگر در فضای دکوراسیون خانه ترکیب می­شود. از ویژگی رنگ سبز، حالت تعادل و هماهنگی آن است، که به­راحتی با رنگ­های دیگر در فضای دکوراسیون خانه ترکیب شده و نیازی به ایجاد تغییرات اساسی برای ایجاد هارمونی بین سایر عناصر خانه نیست و در عین حال، زیبایی خاصی را به محیط، می­بخشد. حتی اگر سایر عناصر اصلی خانه، از تم رنگی قهوه­ای، سفید، آبی یا هر رنگ دیگری باشند، فرش ماشینی سبزرنگ، براحتی با آن­ها هماهنگ، می­شود.

  • مبلمان را قهوه­ای، پرده­ها را سورمه­ای، کمد بوفه را سفید انتخاب کرده­اید؟ جای نگرانی نیست، انتخاب فرش با زمینه سبز همه رنگ­ها را با هم هماهنگ می­کند و تبدیل به نقطه مرکزی در فضای خانه می­شود.

فرش ماشینی سبز کرم در دکوراسیون سنتی و مدرن

سبز در کنار کرم، ترکیب زیبایی را به وجود می­آورد. درصورتی که، فرش ماشینی سبز کرم را، برای پذیرایی انتخاب کرده­اید، در انتخاب سایر اثاث خانه، کمی باید دقت کنید. به عنوان مثال، مبلمان را کرم­رنگ یا قهوه­ای خیلی روشن و والان پرده را مخمل کرم رنگ، انتخاب کنید. اگر برای رنگ دیوار از تناژ کرمی استفاده کنید، ترکیب هماهنگ­تری را به وجود آورده­اید.

فرش با زمینه سبز و کرم را با هرنوع سبکی می­توانید به­کار ببرید. اگر سلیقه شما دکوراسیون کلاسیک است از مبلمان سلطنتی یا استیل با پارچه کرم طرح ساده در کنار آن استفاده کنید و درصورتی که دکوراسیون مدرن را می­پسندید، مبلمان راحتی با طرح­های ساده و رنگ کرم را انتخاب کنید.

دکوراسیون شیک و لوکس با فرش ماشینی سبزیشمی

سبز یشمی، از رنگ­های لوکس به شمار می­آید. استفاده از فرش با زمینه سبز یمشی زیبایی خاصی را در فضای خانه ایجاد می­کند. فرش با رنگ سبز یشمی یا مبلمان یا هرکدام از عناصر خانه به این رنگ باشند، درهرصورت فضای خانه، فضایی لوکس و منحصر به فرد خواهد شد. انتخاب سبز یشمی برای دکوراسیون خانه نیاز به انتخاب دقیق­تر برای سایر عناصر دارد و هررنگی را نمی­توان با آن، هماهنگ کرد.

قاب، پارچه رومیزی و یا هر اسکسوری دیگری، در محیط پذیرایی باشد، باید با وسواس خاصی انتخاب شود تا به­خوبی هماهنگی بین سایر اجزا ایجاد شود. همچنین می­توانید مبلمان را قهوه­ای یا کرم رنگ، برای کنار فرش، با رنگ سبز یشمی انتخاب کنید. انتخاب آباژور مشکی و یا مبلمان با پارچه مخمل سیاه در کنار پرده سفیدرنگ  والان­دار، با والان مخمل و سنگین سبز یشمی، نمایی شیک را به خانه خواهدداد. رنگ­های سیاه و طلایی در کنار سبز یشمی، لوکس بودن خانه را بیشتر نشان می­دهند.

فرش با زمینه سبز روشن یا پسته­ای

پسته­ای روشن، رنگی شاد، بهاری و فانتزی است. برای استفاده از فرش ماشینی به این رنگ، باید مبلمان، پرده و سایر عناصرخانه راف با رنگ­های مکمل انتخاب کنیم تا هماهنگی در محیط ایجاد شود. به دلیل ظریف بودن سبز­پسته­ای در انتخاب رنگ سایر المان­های خانه، هوشمندانه رفتار کنید، تا به بی­سلیقه­گی متهم نشوید.

از رنگ­های متعدد برای ترکیب با سبز پسته­ای استفاده نکنید. انتخاب یک یا دو رنگ مکمل کفایت می­کند. رنگ طوسی رنگی خنثی است که به­خوبی با سبز پسته­ای هماهنگ می­شود. در کنار فرش با رنگ سبز پسته­ای می­توانید از مبلمان راحتی طوسی رنگ، استفاده کنید. سایر اسکسوری­های خانه را نیز با ترکیب سبز پسته­ای و طوسی تهیه کنید.

رنگ­های کرم و زرد ملایم نیز همچون رنگ طوسی با پسته­ای روشن، به خوبی هماهنگ می­شوند. علاوه براینکه می­توانند گرمی را به خانه بیاورند. به­خصوص، رنگ زرد که از طیف رنگ­های گرم، به­شمار می­رود، جنب و جوش، انرژی و گرما را وارد محیط خانه می­کند. پیشنهاد همیشگی ما، استفاده از رنگ­های گرم و سرد در کنار هم است تا همدیگر را کامل کنند.

می­توانید دیوارها را به رنگ زرد بیرون بیاورید و یا اینکه مبلمان با رنگ زرد ملایم انتخاب کنید، اصلا کوسن­ها را سبز پسته­ای تهیه کنید، این ترکیب در کنار فرش با رنگ سبز پسته­ای، ترکیب خوب و هماهنگی را به وجود می­آورد.

با رنگ­های خنثی و استفاده آنها در دکوراسیون خانه، بیشتر آشنا شویم

خنثی یعنی بدون رنگ. خاکستری، طوسی، دودی، عاجی، بژ ، شیری، نقره­ای، کرومی و شنی، پلاتینی، سایه­های مختلف سفید و رنگ­های دسته کرم جزء دسته رنگ­های خنثی و بی­طرف به حساب می­آیند. رنگ­های خنثی در ترکیب با رنگ­های هردو طیف سرد و گرم، زیبایی خاصی را، به محیط می­دهند. رنگ­های خنثی را می­توان به­عنوان پیش زمینه برای استفاده از رنگ­های گرم به کار برد. همچنین استفاده از آن­ها به عنوان تم اصلی در دکوراسیون خانه، احساس آرامش به خانه می­دهد.

امروزه استقبال از فرش­هایی با رنگ­های خنثی، یعنی رنگ­های سفید، سیاه و خاکستری، همچنین رنگ­های نزدیک به خنثی مانند کرم، بژ و گاهی قهوه­ای، در خانه­ها زیاد شده­است. شاید مهمترین دلیل این استقبال از فرش های ماشینی با رنگ­های خنثی، این است که،  این رنگ از فرش، هیچگاه از رده خارج نخواهد شد. فرش ماشینی با رنگ خنثی یا طرح و نقوش خنثی، دست ما را برای انتخاب رنگ مبلمان، پرده­ها، دیوار و دیگر المان­های خانه باز می­گذارد. معمولا فرش ماشینی بافته شده با رنگ­های خنثی، در ترکیب با رنگ­های دیگر، حال و هوای ساده و در عین حال مدرن و شیک ایجاد می­کنند.

 

سخن پایانی

حالا که آشنایی بیشتری نسبت به رنگ­ها، پیدا کردیم بهتر می­توانیم از آ­ن­ها، برای چیدمان منزل خود بهره­بگیریم. لازم است بدانیم که،  نباید کل فضای خانه را رنگ گرم یا رنگ سرد تشکیل بدهد. استفاده از این دو طیف رنگی باید متناسب با هم باشد؛ به این معنی­که، در فضای داخلی خانه به­خصوص برای پذیرایی، باید ترکیبی از رنگ­های گرم و سرد در کنار رنگ­های خنثی، مورد استفاده قرار بگیرد تا بین تمام عناصر یک هماهنگی خوب و مناسبی ایجاد شود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!